Creatieve nieuwsbrief tips


Tips voor je nieuwsbrief

Ga jij aan de slag met het maken van een nieuwsbrief?

Hieronder wat tips voor je creatieve bedrijf.

  • Denk eerste eens na over wat wil je bij de ontvanger bereiken? Wil je de lezer informeren, wil je verkopen?

Of wil je zorgen voor vermaak?

  • Bepaal de doelgroep. Voor wie schrijf je? Welke kenmerken heeft je klant?

Leeftijd, geslacht, woonplaats, opleiding, interesses, koopgedrag. Omdat iedereen anders is wil je wel de doelgroep aanspreken. Dus voor wie schrijf je nu? Denk aan je klantprofiel.

  • De behoefte vanuit je doelgroep. Wat verwacht de lezer van je? Welke boodschap draag je uit?. 
  • Inhoud. Verzamel dingen die je onder de aandacht wil brengen. Speel in op de actualiteit, gebeurtenissen, het weer. Wissel af met foto en tekst of met video.
  • Structuur. Neem vaste rubrieken op zodat de lezer weet wat hij krijgt. Maakt het voor jezelf ook makkelijk om elke keer weer opnieuw die creatieve nieuwsbrief te schrijven.
  • Gebruik nu niet eindeloze teksten en geen lange teksten
  • Maak duidelijke kop zinnen die de aandacht trekken en uitnodigen tot lezen
  • Maak de lezer nieuwsgierig, start met een vraag in de onderwerpregel.
  •  maak de Lay out helder en overzichtelijk
  • Gebruik, heldere taal. Geen vaktaal. Wees duidelijk dus geen terwijl, soms. Wees concreet en haal alle ruis eruit.
  • Zorg voor de mogelijkheid tot delen, linkjes, socials of koopknop.
  • Wanneer verstuur je?  Bepaal zendfrequentie. Zet hem in de agenda of maak meteen een nieuwsbrief batch.
  • Call to action altijd
  • Personaliseer je nieuwsbrief, de klant moet meteen weten van wie deze afkomstig is.
  • Zorg voor herkenbaarheid in onderwerpen.
  • Zet de belangrijkste info bovenaan.

Wil je een frisse blik op je nieuwsbrief of heb je geen idee waar je moet beginnen? Ik help je graag gratis verder, info@mashtag.nl