Offline zichtbaarheid tips!


Offline zichtbaarheid.

 

Stel dat de socials niet zouden bestaan. Hoe zou jij dan je bedrijf onder de aandacht brengen?

 

Deze vraag stel ik altijd in de coachingstrajecten want naast de social media kanalen is het natuurlijk ook van belang dat je “buiten” bekendheid genereert. Hieronder wat tips die je kunt gebruiken voor je offline zichtbaarheid.

 

  • Voor je offline zichtbaarheid is het slim om eerst eens te kijken waar je doelgroep zich letterlijk bevindt. Zijn het mensen die te vinden zijn in winkelstraten, bij buurtcentra, in de kroeg? Of misschien wel bij het consultatiebureau?
  • Zorg voor flyers, posters en opvallend promotiemateriaal en neem eens de tijd om op plekken wat neer te leggen. Veel bibliotheken, kroegen en andere plekken zijn uitermate geschikt om iets op te hangen of neer te leggen.
  • Ken je de parkeerplaats leads? Dit is je actieve doelgroep die zijn auto parkeert bij een bedrijf waar hij binnen is. Pak je flyers en gebruik die ruitenwissers:)
  • Organiseer een bijeenkomst en nodig je doelgroep uit maar bezoek zelf ook bijeenkomsten. Ga eens naar netwerkbijeenkomsten of naar plekken waar je doelgroep zich bevindt. Praat en vertel wat je doet. Zie het als een olievlek die je wilt verspreiden. Van het een komt het ander.
  • Van deur tot deur en van mond tot mond. Deze ouderwetse manier is nog steeds effectief.
  • Bezoek beurzen als bezoeker en kom in contact met je doelgroep. Geef je workshops sla dan geen creatieve beurs over. Daar loopt je doelgroep.
  • Vraag enthousiaste klanten om je product of dienst letterlijk te promoten.( in ruil voor korting of een kleine attentie)
  • Werk actief mee aan events.
  • Verstuur een persbericht (je zult je verbazen hoeveel mensen het plaatselijk suffertje nog lezen)
  • Zorg voor opvolging als je de klant binnen hebt. Dus is er iets gekocht of bij je gevolgd zorg dat deelnemers iets van je meekrijgen en je onthouden.
  • Verkoop merchandise. 
  • Geef merchandise weg. Mensen zijn dol op gratis artikelen met je bedrijfsnaam of logo.
  • Sponsoring! sponsor eens een evenement of geef een prijs weg.
  • Wees zichtbaar in je eigen netwerk. Weten al jouw familieleden, kennissen en vrienden wel wat je doet?
  • Zorg dat je merk of bedrijf goed herkenbaar is
  • Zorg dat je betrouwbaar bent
  • Val op, trek de aandacht
  • Zorg voor bedrijfskleding
  • Ben je veel onderweg? Zorg dat je bedrijf op je auto zichtbaar is.
  • Zorg voor een gepersonaliseerde verpakking.

Ga jij met deze tips aan de slag?