Heb jij een plan voor komende feestdagen?


Heb jij een plan voor de komende feestdagen?

De feestdagen zijn natuurlijk een mooi moment om jouw bedrijf op de kaart te zetten. Extra omzet te genereren, nieuwe items in te kopen of een nieuwe dienst te lanceren. Maar hoe haal je er nu alles uit en waar moet je nu op letten?

  • Maak een plan:

Ga op zoek naar het doel dat je wil dienen. Wat is je doel? Meer omzet? 

Verkoop van een bepaald product of misschien wel een bepaalde dienst? Kijk terug naar voorgaande jaren. Wat was toen je omzet en wat heb je gedaan? 

Wanneer ben je begonnen? Wat heb je ingekocht. Kijk naar je cijfers en leer daarvan. Denk na over: Wat wil je nu bereiken?  Meer promo? Meer website bezoeken of wil je dat mensen naar je webshop gaan?  Maak je doel concreet en helder.

Denk na over wie je doelgroep is. Waar zijn ze mee bezig?Hebben ze een probleem deze dagen? Waar lopen ze tegenaan? Kun je daar op inspelen?

Waar bied jij nu de oplossing voor? Wat maak jij makkelijk?Stuur op de verkoop beleving.

  • Lanceer je plan?

Check nu alles even voor je begint. 

Niets zo frustrerend als dat je met een knal van start gaat en de gegevens op je website niet up to date zijn. Er oude workshops of prijzen genoemd staan of de voorraad in je winkel niet klopt. Geld natuurlijk ook voor je socials , je link in bio etc. 

Lanceer en ga ervoor, wees actief!!!!! Laat je zien.

  • Feestdagen zijn speciaal!!!!

Dus zorg dat je alles in een feestelijk jasje gooit. Maak bijvoorbeeld een losse feestdagen pagina op je website aan. Geef info over extra verzending, of openingstijden. 

Of over last minute deals maar bv ook over nieuw aanbod dat je alleen met de feestdagen aanbiedt. Vermeld ook tot wanneer je acties lopen.

  • Extra Nieuwsbrief / mailing

Heb je leuke acties, kortingen of een geweldig aanbod voor de feestdagen? Zorg dat je nieuwsbrief in stijl klaar staat. Wekelijks in december is aan te raden. 

Zorg voor triggers en dat kopen makkelijk wordt. Call to action!!!

Zorg evt voor korting, weggeven ers, iets extra ś. 

  • Plan je socials 

Weet je waar de nadruk op komt te liggen in december? Plan dan je socials vast. Maak het aantrekkelijk, feestelijk. Denk ook aan evt thema waarin je kan werken om de december vibe ook op je socials te laten zien.

Wees origineel en creëer een feestje.

  • Ga je verkopen?

Zorg voor collecties in je webshop of winkel. 

Maak pagina’s  met cadeau ideeën, Op thema of onderwerp. Maak het makkelijk voor de bezoeker, verleid ze. Zorg voor koopjes of extra ‘s die ze niet willen missen en die makkelijk in dat winkelmandje verdwijnen.

  • Maak het gezellig

Het is en blijft de feestmaand dus zorg dat het bij jou online of fysiek een feestje is de hele maand door. Creëer sfeer en neem de klant mee in de koopmodus. Dat geldt dus ook voor verpakkingen en cadeaubonnen. Ook items die met de post mee gaan moeten een lust voor het oog zijn. 

Losse tips:

  • Doe mee met winter of kerstmarkten
  • Denk aan je retourbeleid
  • Maak een speciale feestdagen campagne voor vaste klanten
  • Bedenk een winactie
  • Personaliseer een aankoop
  • Werk samen met anderen
  • Speciale feestdagen korting
  • Geef cadeausuggesties
  • Maak cadeau pakketten
  • Speel personal shopper
revieuw vragen voor je creatieve bedrijf