Tips voor opvolging bij klanten


Tips voor opvolging bij je  klanten

Niets zo irritant als iemand die interesse toont en nooit wat bij je koopt of er nooit meer op terugkomt. 

Wat we soms vergeten is dat het hele verhaal erachter bijdraagt aan de koop van een klant. Want hoe zorg je nu dat de klant je niet vergeet. Of hoe hou je contact als een klant de eerste stap heeft gezet?

  • Zorg voor reactiesnelheid. Als jij twee weken later pas reageert op een vraag is het moment voorbij.
  • Maak het persoonlijk. Bel, mail, app, gooi er een persoonlijke touch in. Jij wilt ook niet met een standaard bericht afgescheept worden.
  • Blijf in contact. Bel na of mail de klant na als je nog niets gehoord hebt.
  • Voorkom aannames. Jij kunt wel denken dat die klant iets wilt kopen maar is dat ook zo? Vul het niet in maar wees concreet over wat jij te bieden hebt. Vaak vergeten klanten waar ze mee bezig waren en kun jij ze daar gewoon aan herinneren.
  • Stel de juiste vragen om erachter te komen wat nu precies het probleem is of waarom er twijfel is.
  • Zorg voor contact ook na de aankoop, offerte of na de dienst. Zo vergeten ze je niet.
  • Herhaling en zichtbaarheid