Tips voor Insta stories


Tips voor je Insta stories

 

Instagram Stories zijn een snelle en handige manier om jouw volgers op een creatieve manier te bereiken en te betrekken bij je bedrijf. 

Maar welke content post je nu hier? 

En hoe zorg je nu dat je impact maakt met je creatieve bedrijf? 

Hoe zorg je dat volgers aangehaakt blijven?

En hoe zat het ook alweer met de 50-30–20 regel?

 

In deze blog tips om met je stories aan de slag te gaan en kritisch te kijken naar welke strategie bij jouw creatieve bedrijf past.

 

  • Maak je stories niet te lang. Het draait bij Insta om de beeldcontent. Dus hou het kort. Videos van 60 seconden blijken in de praktijk veel te lang. 20-30 seconden knallen dus. Zorg voor een pakkende intro waarin je meteen de aandacht pakt
  • Liever werken met beeld? Zet er muziek onder. 
  • Werk je met tekst, zorg dan dat je concreet bent en niet te veel wil vertellen. Verdeel het over diverse stories. (veel tekst schrikt af…..moet ik dat allemaal lezen?)
  • Stories zijn ideaal om volgers kennis te laten maken met jou en je creatieve bedrijf. Je kunt letterlijk een kijkje achter de schermen geven. Deel wat je aan het doen bent waar je heen gaat of repost stories waarin je bent getagd.
  • Zorg voor interactie en betrek je volgers. Het draait allemaal om betrokkenheid dus er wordt gekeken naar hoe je kijkers omgaan met de content die je post. Hoeveel reacties krijg je? Hoeveel mensen zien het? Je berichten in je DM’s scoren het hoogste in het algoritme dus reageer. Of maak gebruik van de sticker, vraag en pollfuncties. Vergeet je link niet als je iets wilt verkopen. Want niets zo irritant als dat je eerst naar je bio moet en daarna pas kunt klikken. Kopers willen het nu!!!
  • Consistentie en herhaling blijven echt een belangrijke rol spelen in je strategie. Stel een doel, maak een plan. Bedenk van tevoren hoe vaak en wanneer je gaat posten. Zorg voor opvolging en kijk naar wat je uitlicht op welk moment. Plaats 5-7 stories per dag
  • Pas de 50-30-20 regel toe:

De inhoud van je content vraagt om een goede verdeling.  Dat betrekent 50% waarde-inhoud dus nuttige content. Expertise, voorbeelden, tips. 

30% betrokkenheid inhoud: content om je volgers te activeren, dus bv om deel te nemen aan jouw content. Denk hierbij aan emoji-sliders, vragenstickers of polls.

Met de laatste 20% geef je verbindingsinhoud: geef volgers een kijkje achter de schermen van jouw merk. Bepaal wat de kijkers te zien krijgen. Zorg dat de content aansluit op je merk, bedrijf en volgers en wat je wilt verkopen.

 

Succes!

Tips insta stories